tavada mantar kızartması bir başka lezzet


Tavada mantar kızartması bir başka lezzet: Tavada mantar kızartması her çeşit yenilebilir mantarla yapılır. Elde bulunan mantar istenildiği gibi doğranır ve her çeşit yemeklik yağ içinde (sade veya soğanlı) kavrulur. Burada dikkat edilmesi gereken bir konu ise, mantarı yıkanmaması gerekir. Mantar yıkanırsa ne olur? Aslında suyun mantara vereceği bir zarar yok. Mantar zaten sulu bir bitkidir ve suyu bünyesine çabuk emer. Özellikle kullanılan mantar istiridye mantarı ise, yıkandığında sünger gibi suyu emer. Mantarın suyu emmesiyle birlikte mantarın tavada pişirilme süresi uzar.

Tavada mantar kavurması kullanılan mantarın iriliğine göre; ya doğranır veya bütün bırakılır. İstiridye mantarı örneği mantarlar kavurulmazdan önce doğranır. Kültür mantarlarının düğme şeklinde olan çeşitlerinin kavrulmasında da aynı yol izlenir. Mantarlar iri ise doğranır, küçük ise olduğu gibi kavrulur. Resimde görünen istiridye mantarı tavada tereyağı ile kavrulmuştur. İstiridye mantarının kökünü kestim ve doğradım. Tereyağını tavada ısıttım, mantarı ilave ettim ve orta ateşin bir tık üzerinde kavurdum ve en son tuz ile tatlandırdım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir kilo pirinçten kaç kişilik pilav çıkar

pirincin nişastası nasıl çıkar

dondurulmuş nohut nasıl pişirilir

20 dakikada gulik otu yemeği, pirinçli