1 kilo ekşi mayalı tek ekmek yapımı


1 kilo ekşi mayalı tek ekmek yapımı: Evde kolay ekşi mayalı ekmek yapmak istiyorsanız, doğru yerde ve doğru tarif üzerindesiniz. Kolay ekşi mayalı ekmek tarifimde boş laf yok, icraat var. Bu ekmeğimi, yeni yaptığım taze ekşi maya ile yaptım. Ekşi maya tarifimi burayı tıklayarak, görebilirsiniz. Kullandığım malzemelerle 1 kilo ağırlığında tek tava ekmeği yaptım ve güle oynaya yedim. Bu konulara meraklı iseniz, deneyimlerimi paylaşır, kolay yoldan doğal mayalı ekmeğinizi yapar ve yersiniz. Fazla söze ne hacet, yazdıklarımı uygulayın yeter. Malzeme miktarlarını 200 ml.lik su bardağı ile ölçtüm.

Ekşi mayalı hamur malzemesi:
2 su bardağı ekşi taze maya
2 su bardağı böreklik un
1 su bardağı tam buğday unu
1 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşığı tuz

Hamurun yoğurulması:
Plastik leğen içine iki çeşit unu, tuzu koydum, kaşıkla karıştırdım ve ortasını çukur yaptım. Çukura ekşi mayayı, ılık suyu koydum ve elimle karışmasını sağladım. Ardından çok az un serperek hamurun kıvamını (ne çok cıvık, ne çok sert olacak şekilde) ayarladım. Peşinden hamuru top yaptım ve topun kenarından parmaklarımla tutup ortaya kapatarak, 15 dakika boyunca yoğurdum. En son hamuru pişirme kalıbına koyarken, somuna benzer şekil verdim.

Hamuru yoğurdum

Kalıba koydum

12 saat iki katına çıkmasını bekledim

Nihayet ekmeğimi pişirdim

Ekmeğin yapılması ve pişirilmesi:
Ekmek kalıbına bir kaşık sıvı yağ koydum, kağıt peçete ile içini yağladım ve hamuru içine yatırdım. Kalıba bir pazar poşeti geçirdikten sonra, fırının ızgarası üzerine koydum. Fırının kapağını kapattım ve 12 saat bitiminde hamur iki katına çıktı. Kalıbı dışarı aldım, hamur üzerine süt sürdüm ve üzerini havaleli bir şekilde alüminyum folyo ile kapadım. Fırını 200°C dereceye ısıttım, içine bir metal kap içinde sıcak su koydum ve kalıbı alttan 2. rafa sürdüm. 20 dakika bitiminde folyoyu aldım. Ekmeği açık olarak 20 dakika daha pişirdim ve fırından aldım, tel ızgaraya koydum. Üzerine fıs fıs ile su püskürttükten sonra, bez ile kapadım ve iyice soğumasını bekledim. Sonrası düşündüğünüz gibi oldu, koklaya koklaya yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir kilo pirinçten kaç kişilik pilav çıkar

pirincin nişastası nasıl çıkar

dondurulmuş nohut nasıl pişirilir

makarnaya ne kadar tereyağı konur